Originele Tekst onder on het Frans
Lijsten van de Franse slavenGeplaatst door Derville op 22 juli 2010 in Geschiedenis
Eerst komt de Holocaust. Dan is de slavenhandel. En dat is het. Memorial omdat de bestelling heeft voorrang op de schaal van het kwaad. En geheugenverlies. In de media, leerplannen en de wet, worden de rollen duidelijk omschreven tussen slachtoffers en daders erfelijke, voor het gerecht van de geschiedenis, en dus positief gediscrimineerd tussen rechten en plichten van berouw: sommige zijn veroordeeld om te betalen voor misdaden ze hebben niet gebonden aan anderen die niet hebben geleden. Maar de geschiedenis is niet zo ongenuanceerde en presenteert gebeurtenissen ondermijnen van de uitspraak. Wee hem die roept deze nalatigheden vrijwilligers. De Arabisch-islamitische slavernij van miljoenen Afrikanen denken (zie dit interview Tidiane N'Diaye). De eerste zijn nauwelijks in hun voordeel. Historici durven niet spreken uit angst voor verdenking van verkeerd denken en excommunicatie voor de misdaad van fang-in-been in de race voor slachtofferschap en bekering.Slavenmarkt in Jemen, dertiende siècleMarché slaven in Jemen, de dertiende eeuwMaar het is een slavernij nog begraven in de diepten van de officiële geheugen. De geschiedenis levert vele een getuigenis toch, zoals deze brief aan de koningin van 1643 de titel De tranen en zuchten van twee duizend slaven in de hel François Algiers in Barbary aan de koningin-regentes, de moeder van Lodewijk XIV. Tijdens de eeuwen dat de slavernij duurde, de Franse georganiseerd met gevaar voor eigen leven, redding missies naar de vrijheid van hun mede-gevangenen te kopen, waarbij deze gelegenheid gebruik om te sorteren van Schindler's List: een litanie van namen, voornamen, leeftijd, jaar van slavernij, inkoopprijs. Je hebt waarschijnlijk nog nooit van gehoord. Dus onjuist, deze lijsten tonen rij na rij van waarheden tegen de huidige prioriteiten van het gedenkteken hedendaagse doxa.
TrinitairesLa symbool van de meeste lijsten die volgen zijn geschreven door Trinitariërs, een religieuze orde gesticht in Cerfroid (Picardië) in 1194 door de Franse Jean de Matha en Felix de Valois. De Drie-eenheid symbool is een mozaïek dateert uit 1210, die Jezus bevrijdt twee gevangenen, een witte en een zwarte verbeeldt. Een vergelijkbare orde is opgericht in 1218 door Peter Nolasco in Barcelona, is een van Mercedarians. Deze orders bekend als "verlossing van gevangenen 'missie was om donaties te verzamelen en vervolgens te onderhandelen over het losgeld van de slaven verhandeld Arabisch-islamitische en vooral de Fransen in de handen van Barbarijse piraten in Noord-Afrika te gaan. Deze missies werden gemaakt met-dat verscheen in de lijsten, waarvan sommige worden hieronder gegeven. Links naar originele documenten gescand door de BNF (Nationale Bibliotheek van Frankrijk) zijn verkrijgbaar aan het eind van het artikel, maar ook getuigenissen van de tijd.Lijst van Franse slaven gekocht in 1785 in Algiers door de volgorde van de Drie-eenheidTrip naar de Barbarijse staten van Marokko, Algiers, Tunis en Tripoli, of brieven van gevangenen die net zijn gekocht door de heren de Reguliere Kanunniken van de Heilige Drie-eenheid, gevolgd door instructies over hun aankoop en catalogus hun namen, 1785Lijst van Franse slaven gekocht in 1720 in Algiers en Tunis door het College van de Heilige Drie-eenheidxReis naar de verlossing van gevangenen koninkrijken van Algiers en Tunis in 1720 door P. P. François Comelin, Filemon de la Motte en Joseph Bernard van de Orde van de Heilige Drie-eenheid, aldus Mathurin, 1721Lijst van Franse slaven gekocht in 1666 en 1667 in Tunis en Algiers door de Orde van de Drie-eenheidTabel van toewijding aan de gevangenen, Abstract of container, met een aantal opmerkingen, twee van de drie Betrekkingen inkoop gemaakt van gevangenen in Afrika, de steden en koninkrijken van Tunis en Algiers in Barbarije, in zijn jaren 1666 en 1667 door de Religieuzen van de volgorde van de Allerheiligste Drie-eenheid, 1668Lijst van Franse slaven vrijgekocht tussen 1662 en 1663 in Algiers, Tripoli en andere steden door de Religieuzen van de barmhartigheid van FrankrijkDe spiegel van christelijke naastenliefde, of relatie van de reis de Religieuzen van de Orde van Onze Lieve Vrouw van Barmhartigheid van het Koninkrijk van Frankrijk deed, vorig jaar 1662 in de stad Algiers, waar zij brachten ongeveer honderd christelijke slaven, door een van Vader Verlosser van dezelfde Orde, 1663Lijst van Franse slaven gekocht in 1662 in Algiers door de Vaders van Barmhartigheid van het Koninkrijk van FrankrijkDe spiegel van christelijke naastenliefde, of relatie van de reis de Religieuzen van de Orde van Onze Lieve Vrouw van Barmhartigheid van het Koninkrijk van Frankrijk deed, vorig jaar 1662 in de stad Algiers, waar zij brachten ongeveer honderd christelijke slaven, door een van Vader Verlosser van dezelfde Orde, 1663Lijst van Franse slaven gekocht in 1655 in Algiers door de Religieuzen van de barmhartigheid van FrankrijkDe spiegel van christelijke naastenliefde, of relatie van de reis de Religieuzen van de Orde van Onze Lieve Vrouw van Barmhartigheid van het Koninkrijk van Frankrijk deed, vorig jaar 1662 in de stad Algiers, waar zij brachten ongeveer honderd christelijke slaven, door een van Vader Verlosser van dezelfde Orde, 1663)Lijst van Franse slaven gekocht in 1644 in Algiers door de Religieuzen van de barmhartigheid van FrankrijkDe spiegel van christelijke naastenliefde, of relatie van de reis de Religieuzen van de Orde van Onze Lieve Vrouw van Barmhartigheid van het Koninkrijk van Frankrijk deed, vorig jaar 1662 in de stad Algiers, waar zij brachten ongeveer honderd christelijke slaven, door een van Vader Verlosser van dezelfde Orde, 1663Lijst van Franse slaven gekocht in 1644 in Algiers door de Vaders van de Orde van Onze Lieve Vrouw van Barmhartigheid verlossing van gevangenenDe levendige geloof en de gelovigen verhaal van wat er gebeurde in de reis van de verlossing van gevangenen Francis faicte in Algiers door de Vaders van de Orde van Onze Lieve Vrouw van Barmhartigheid verlossing van gevangenen, 1645Lijst van slaven de Franse gevangenen in Algiers in 1643 en solicitant met de Koningin door middel van P. Lucien HerautDe tranen en de kreten van de christenen François volk, gevangen in de stad Algiers in Barbarije, gericht aan de koningin-regentes, vertegenwoordigd door R. P. Lucien Heraut, Religieuzen van de Orde van de Drie-eenheid en de verlossing van gevangenen, 1643Lijst van Franse slaven gekocht in 1643 in Algiers door P. Lucien Heraut van de Orde van de Heilige Drie-eenheid en de verlossing van gevangenenDe tranen en de kreten van de christenen François volk, gevangen in de stad Algiers in Barbarije, gericht aan de koningin-regentes, vertegenwoordigd door R. P. Lucien Heraut, Religieuzen van de Orde van de Drie-eenheid en de verlossing van gevangenen, 1643Franse slaaf lijst dateert uit 1637, onderhandeld en gekocht in Tunis door P. Dan en Peter Charles Arras van de Orde van de Heilige Drie-eenheid Gezond en verlossing van gevangenenGeschiedenis van de Barbarijse zeerovers en zijn, door R. P. F. Dan Stone, minister en overste van het klooster van de Heilige Drie-eenheid en de verlossing van gevangenen, 1637Trinity onderhandelen over de overname van collega-slaven (begin van de 17e sc.)Extracten uit de hedendaagse documentenuittreksels van documenten 17 en 18 eeuw: lijsten van slaven gekocht en getuigenissenHet verhaal van vader Dan Stone, met P. Charles d'Arras, 42 slaven gekocht in Tunis over 1637 en teruggebracht naar Parijs
Echter, de andere vaders en ik, die Afgevaardigden estions voor de verlossing van gevangenen, considérans dat de heer paus goed zou te lang wachten, voordat zijn expedities voor zijn terugkeer in Algiers, waren van mening om te werken aan onze kant, en ervoor te zorgen dat het niet werd gezegd dat we hier waren onnodig gekomen. We besloten Doncque tijdens het wachten, met toestemming van onze eerwaarde Pater Generaal, om een deel van ons geld gebruiken in Tunis, voor de uitgifte van een aantal Fransen zullen we sçavions Estre gevangenen, en houden een voor Algiers als we terug zou keren en dat zijn Majesteit zou de opdracht hebben gegeven. Inderdaad, Peres RR naam die ik tot nu toe, al de R. Vader Karel van Arras en mij, dus travaillâmes in dit geval aan de succez hebben, het behaagde God om ons geven als we wilden. Drie maanden nadat hij heeft ons zoveel genade, dat de stad Tunis we tweeënveertig slaven Francis racheptâmes. De grootste van hen estoit geboren in Rouen, en Kerstmis nommoit Dubois, in de leeftijd tweeënzeventig jaar. Hij had eenendertig hij trempoit in deze ellende, nadat hij gevangen in Constantinopel negenentwintig jaar, en twee in Tunis. Parmy all-cy vonden we een andere, die door een vreemde wonder slaaf was slechts vijf dagen, en de Barbarijse vid ooit, wat EUST bleef daar al die tijd. Het heette Lombardije Sebastien, een inwoner van Marseille, en niet ouder dan estoit ongeveer zeventien jaar.
[Na zijn terugkeer naar Parijs via Marseille] Van daaruit zijn we retournnâmes onze Convent, waarna we hadden bekend en ontvangen de communie die arme gevangenen, dat we uitgenodigd om God te danken voor de genade, die hij had gemaakt om hen te bevrijden uit de Slavernij van de Turken, gaven we kleren aan degenen die iets nodig hadden, en zo veel geld als nodig was voor hen om terug te keren naar hun land.
Geschiedenis van de Barbarijse zeerovers en zijn, door R. P. F. Dan Stone, minister en overste van het klooster van de Heilige Drie-eenheid en de verlossing van de gevangenen, 1637, pagina's 62 en 67Brief aan de koningin-regentes (Anna van Oostenrijk, koningin van Frankrijk 1615/43 en moeder van Lodewijk XIV) van P. Heraut dat Lucien terug naar Frankrijk in 1643 met 50 slaven gekocht en de Franse geïnterrumpeerd het lot van duizenden slaven nog steeds gevangen
De goede-geluk ... om een blik van Uwe Majesteit te ontvangen. Ik ay, mevrouw, de afgelopen dagen ervaren, bij terugkeer uit Barbarije Captives racheptez met vijftig handen van de ongelovigen in opdracht van wijlen Roy, je zeer dierbaar en honnorée espoux, had ik ontmoet in Uwe Majesteit in de Rue Saint Antoine, die ging naar St. Mary klooster, dat tesmoigna door de looks van zoetheid en mededogen had ze de vreugde van het zien mebres van Jezus Christus racheptez van wreedheid en tirannie van de Barbaren.
Gebeden van de rechtvaardigen ... meer dan tweeduizend Fransen die bleef in de gevangenissen van Algiers, van geslacht, elke leeftijd en conditie, onder het lijden, die veel gemeen hebben met die van de hel, of het gevaar dat zijn om te duiken voor altijd, het ontkennen van ons heilig geloof bij de genade van kwellingen, zoals hij elke dag ziet. Dat wijst weinig te doen tijdens vertegenwoordigen tot Uwe Majesteit, heb ik nu doen door deze nederige verzoek, als gevolg waarvan, heb ik het verdrag advantageux die ik heb gedaan met Bascha zei Alger, en de namen van een aantal van uw onderwerpen, die slaven zijn van de huidige in de genoemde stad, en die ik heb weinig kennis met een klacht van hetzelfde, zij addressent de voeten van je gratie en vriendelijkheid Royalle, zal ze verwaardigen om te kijken , Als het hem behaagt, gunstig en sympathiseren met de ellende van deze arme ongelukkigen, en vooral de noodzaak van mijn metgezel Religieuze daarin deumeré in een gijzelaar en is in gevaar van Estre levend verbrand, (volgens gewone maat), zodat het jaar voltooid zal zijn in juni volgend, wordt het uitgegeven ...
Van Uw zeer nederige en zeer gehoorzaam onderwerp zeer Fidel, P. Lucien Herault
De tranen en huilt in de natie van christenen François, gevangen in de stad Algiers in Barbarije, gericht aan de koningin-regentes, vertegenwoordigd door R. P. Lucien Heraut, Religieuzen van de Orde van de Drie-eenheid en de verlossing van gevangenen, 1643Brief van twee duizend slaven en Franse gevangenen nog steeds op zoek naar steun van de Koningin via de P. Lucien Heraut
Nou ... het gebeurt meestal aan de vazallen van Uwe Majesteit, wegkwijnen jammerlijk in de verschrikkelijke slavernij van wrede vijanden van Chretien. Deze noodzaak Mesme adres aan de voeten van zijn mildheid en vriendelijkheid Royalle, tranen en zuchten van meer dan tweeduizend Francis Slave natie in de enige stad van Algiers in Barbarije, of in de omgeving bergen, naar de plaats waar de opereert grootste wreedheden die de menselijke geest kan excogiter, en de enige uitvinden helse geest.
Dit is niet, mevrouw, een eenvoudige overdreven, maar een waarheid te conneue, niet alleen degenen die over de zeeën, en verankerd met wat geluk in dit land van onze wrede barbaarse vijanden, maar nog veel beter degenen die helaas in de klauwen van deze monsters Affricains en ressenty viel die net als wij, hun infernalle wreedheid tijdens de lange verblijf van een harde gevangenschap, de ontberingen die we elke dag ervaren door de nieuwe kwelling: honger, dorst, koude, ijzer, en de galg, hebben Beene voormalige instrumenten van de meest wrede en onnatuurlijke moordenaars van de wereld tegen de eerste christenen, maar het is zeker dat de Turken en barbaren bieden vandaag de dag Boven alles, inventans dagelijks nieuwe kwellingen, moedig tegen degenen die blijven in de belijdenis van onze heilige godsdienst, of ze willen prostituee jammerlijk, vooral in de plaats van de jeugd, in gevangenschap zowel seks en corrumperende te brengen in zulke gruwelijke zonden en beruchte, ze hebben geen naam, en die zijn betrokken Parmys dat deze monsters en furies van de hel en degenen die hun wrede hartstochten weerstand te bieden, en zijn villen scheuren van een plotselinge bastons, hangers alle knooppunten in een vloer van zijn voeten, scheuren hun nagels, brullant zolen met fakkels branden, zodat ze vaak sterven in kwelling. Andere oudere Chaisne ze dragen meer dan honderd kilo aan gewicht, dat zij traisnent jammerlijk waar ze ook zijn dwingen om te gaan, en is het meestal zware belasting voor de rijken dat ze een goede losgeld hoop, en na dit alles als een leeg raakt bij de minste aanraking van Whistle of op zijn minst het signaal dat ze, uit te voeren hun opdrachten, zijn we voor de gewone bastonnez op de zolen van de voeten, dat is pijn intollerable, en als groot, er zijn veel gevallen die sterven, en als ze een persoon veroordeeld tot zeshonderd schoten bastons, als hij sterft voordat dit aantal is voltooid te hebben, ze niet laten gaan dat blijft op het dode lichaam.
De empalements gewone en crucifiment nog steeds wordt beoefend tussen deze barbaren vervloekt op deze manier ze binden de arme patiënten een manier om te schalen, en spijkerde hem met beide voeten en beide handen daarvan, dan na dat ze aan toe zijn Eschelle tegen een muur op een openbaar plein, waar de deuren en ingangen van de steden voor de grootste verwarring van de naam christen, en blijven soms drie of vier dagen te kwijnen, zonder te mogen geven enige verlichting.
Anderen villen allemaal in leven, en quantitez van Burnt door inches, speciaal degenen die lasteren en verachten hun valse profeet Mohammed, en de lagere prijs en zonder enige vorm van rechtszaken, is te slepen deze strenge beproeving, en bevestig alle naakt met een ketting aan een paal, en een laag vuur rondom netjes rond, vijfentwintig meter of zo in diameter, om te braden op uw gemak, en toch hun hobby, anderen klampen zich vast aan de torens of stadspoorten, met ijzeren spikes, waar ze vaak wegkwijnen zeer lange tijd.
We hebben vaak laten we eens kijken naar onze landgenoten verhongeren binnen vier muren, en ze maken gaten in de grond, waar ze zet ze in leven, en dus jammerlijk verloren. Onlangs heeft beoefend een soort van straf terug naar de plaats van een jonge man van Rouen Archevesché hem te dwingen tot God en onze heilige godsdienst, waarvoor hij enchaisné was met een paard op het platteland, laat de ruimte van vijfentwintig dagen, om u te bedanken uit de koude en warme quantitez en andere ongemakken, die niet langer kunnen verdragen ging failliet onze heilige Loy.
Duizend soortgelijke wreedheden zijn vaak afvallig de moedigste en de meest geleerde en Mesme sçavants: als het gebeurde aan het begin van dit huidige jaar in de persoon van een Jacobijnse Vader van Spanje, die gevangen gehouden en niet in staat om te dragen zo veel ellende, maakte zijn beroep van loy van Mohammed waarin hij bleef ongeveer zes maanden, waarin hij was tegen eindeloze wroeging en spijt van deze beruchte afvalligheid, waarmee hij meer dan dertig duizend slaven van de christenen aanstoot alle volken, en oneindig réjouy Turken en Mohammedanen, inclusief ellendige afvalligen, die zijn talrijk in dit verdomde hel van Algiers, eindelijk na veel verwarring, die hij kreeg van alle kanten speciaal van zijn eigen geweten, waartegen het had gezondigd, en verlaten de ware religie, alleen om zich te ontdoen van zoveel kwellingen, besloot hij Estre Brulle in leven, dat is de gewone straf van degenen die afzien van Mohammed, en ging naar de Mouffety, dat is de grote Priester , en zei dapper dat zijn religie vals was, en hij had een duizend spijt voor het feit dat beleden, met minachting voor de christelijke religie, waarvoor hij was, en prest om een duizend levens daarvan bloot te sterven, nadat hij ging naar de Bascha, en zegt zo veel om hem, gooide haar op de grond en zijn tulband Caffetan, het geven van een dollar om hout te kopen om brusler in nadat hij werd deqoy gegooid in een donkere gevangenis en beruchte, waar hij drie dagen deed niets anders dan huilen zijn schuld, vraagt de genade van God om te sterven in icelle.
De Bascha feeing hij nog steeds voort in zijn resolutie, had hem naar het schavot, waar hij gelukkig alloi, het dragen van een kroon van étouppe vormige Thiare op zijn hoofd, en een houten kruis op de top, en zo geladen met schande en beledigingen, zoals de Turken als Moren, en zelfs afvalligen, die gevraagd hun vervloekte religie, was hij Rosty laag vuur net buiten de stad de buurt van de begraafplaats van de christenen, die al snel na het ging goed zoektocht naar heilige relikwieën en botten, en vond het grootste deel van zijn hele coprs dat het vuur had gelaten, en verborg zich in een vat en enige tijd na de stad heimelijk gebracht, waar we honnorons als een echte martelaar. En inderdaad, mevrouw, kunnen we zeggen zeker dat hij veel wonderen deed, en we krijgen een grote troost van zijn heilige relikwieën.
We zouden nooit hebben gedaan, en we zouden te opdringerig aan Uwe Majesteit, om hier te vertellen over alle ellende en calamiteiten we lijden: gewoon zeggen dat we zijn hier goed behandeld als arme beesten, verkocht en doorverkocht aan de pleinen bereidheid van deze onmenselijke, waarna we vervolgens traittent als honden, prodiguans ons leven, en we Ostans wanneer zij dat nodig achten, en zij geloven dat een woord gaigner aflaten en brengen grote offers om Mohammed, wanneer zij kwellen en teisteren sommige christenen.
Dit alles, mevrouw, is meer dan genoeg om de tederheid van uw gevoelens naar uw koninklijke gevangenen slechte subjets die pijn-vrij nummer, en de voortdurende dood in de vermoeidheid van zo pijnlijk het leven. En wat erger is, en verder alles wat kan zeggen en uit te drukken, is dat we in het dreigend gevaar van instorting van het Geloof, en verliest de ziel na het lichaam, na de redding van de vrijheid onder het ongeduld van de last zo zwaar met zoveel onderdrukking die actief zijn dagelijks in onze mensen, ongeacht geslacht, noch staat, oud of jong, het sterk of zwak: integendeel hij die paroist delicate , staat bekend om rijk te zijn, en dus erger verhandeling, om hem te laten een buitensporig losgeld, door hem of zijn, of die de Hemel inspireert de acties van vroomheid en liefde, is uw Majesteit uitgeoefend esquelles per dag, dat maakt ons esprerer, in het kort de vrijheid zo dierbaar dat wij bidden zonder ophouden, voortdurend gooien zucht naar de hemel om de genaden gunstig voor het behoud van Uwe Majesteit, onze koning en zijn dierbare zoon smeken, bestemd om God om dit volk te onderwerpen zo perfide als wreed, herboren aan de ware religie aan de algemene wens van alle katholieken, vooral die wegkwijnen in deze ellendige hel van Algiers, zijn sommige van die ondertekende dit als requeste, mevrouw,
uw zeer nederige, zeer obeyssants, zeer Onze trouwe knechten en vazallen van de meest verworpenen der aarde, waarvan de namen volgen in de bisdommen en de provincies van uw koninkrijk.
De tranen en huilt in de natie van christenen François, gevangen in de stad Algiers in Barbarije, gericht aan de koningin-regentes, vertegenwoordigd door R. P. Lucien Heraut, Religieuzen van de Orde van de Drie-eenheid en de verlossing van gevangenen, 1643Bedankt en nieuwe verzoek gericht aan gulle Britten Lords in 1644 voor de afkoop van de slaven
In onze Lords de Staten van de provincie Bretagne,
De Vaders Religieuze van Onze Lieve Vrouw van Barmhartigheid opgericht voor de verlossing van gevangenen, die aan u om zich in mijn laatste Estats Niemand, als procureur-generaal, heeft u mij gevraagd om weer te vertegenwoordigen ze hier, met hun meest nederige dank voor Beloof ze dat je fistes betrekking hebben op hun requeste ...
Our Fathers [..] roepen u door de ingewanden van Zijn genade en heerlijkheid van Zijn Christus, tot mededogen Slave Captives wegkwijnen in de handen van de vijanden van Zijn Naam te hebben. De achtentwintig natuurlijke vostre provincie u gaat voor in deze lijst die je tevoorschijn toveren die ze nog hebben. Onze religieuzen die in pand bleef voor de rest van hun verlossing wachten op uw hulp, en kan Estre meer dan vijfhonderd zielen, die hun ellende van de slavernij zijn beide in gevaar van hun leven dat geloof, zegen je vrijgevigheid. [..]
van Uw zeer nederige, zeer gehoorzaam en zeer trouwe dienaar, F. Edmond Egreville, Religieuzen van Mercy
Sterk in het geloof en trouw verhaal van wat er gebeurde in de reis van de verlossing van gevangenen Francis faicte in Algiers door de Vaders van de Orde van Onze Lieve Vrouw van Barmhartigheid verlossing van gevangenen, 1645Links naar originele documenten
Geschiedenis van de Barbarijse zeerovers en zijn, door R. P. F. Dan Stone, minister en overste van het klooster van de Sai nt Drie-eenheid en verlossing van gevangenen, 1637
De tranen en de kreten van de christenen François volk, gevangen in de stad Algiers in Barbarije, gericht aan de koningin-regentes, vertegenwoordigd door R. P. Lucien Heraut, Religieuzen van de Orde van de Drie-eenheid en de verlossing van gevangenen, 1643
De levendige geloof en de gelovigen verhaal van wat er gebeurde in de reis van de verlossing van gevangenen Francis faicte in Algiers door de Vaders van de Orde van Onze Lieve Vrouw van Barmhartigheid verlossing van gevangenen, 1645
De spiegel van christelijke naastenliefde, of relatie van de reis de Religieuzen van de Orde van Onze Lieve Vrouw van Barmhartigheid van het Koninkrijk van Frankrijk deed, vorig jaar 1662 in de stad Algiers, waar zij brachten ongeveer honderd christelijke slaven, door een van Vader Verlosser van dezelfde Orde, 1663
Tabel van toewijding aan de gevangenen, Abstract of container, met een aantal opmerkingen, twee van de drie Betrekkingen inkoop gemaakt van gevangenen in Afrika, de steden en koninkrijken van Tunis en Algiers in Barbarije, in zijn jaren 1666 en 1667 door de Religieuzen van de volgorde van de Allerheiligste Drie-eenheid, 1668
Reis naar de verlossing van gevangenen koninkrijken van Algiers en Tunis in 1720 gemaakt door P. P. François Comelin, Filemon de la Motte en Joseph Bernard van de Orde van de Heilige Drie-eenheid, aldus Mathurin, 1721
Trip naar de Barbarijse staten van Marokko, Algiers, Tunis en Tripoli, of brieven van gevangenen die net zijn aangeschaft door de heren de Reguliere Kanunniken van de Heilige Drie-eenheid, gevolgd door instructies over hun aankoop en catalogus hun namen, 1785Contemporary StudiesTaboe in Frankrijk, moeten we ons wenden tot buitenlandse onderzoekers. Zie bijvoorbeeld het werk van G. Weiss van de afdeling Geschiedenis aan de Case Western University in de VS, waaronder een recent artikel hier: Imagining Europe-through Barbarijse gevangenschapPlaats op:Tags: Barbary slavernij, de islam, genade, trinitaire PermalinkNavigatie-items← Passages Faiz Oultre zee, Marmerot, 1473Plato: de democratie en de diversiteit in Athene →23 reacties op "De lijsten van de Franse slaven"
Anne de La Roche 18 augustus 2010 om 16:27 Reageer
In "brief geschreven in reactie op diverse nieuwsgierige vragen over het delen van Afrique, die heerst vandaag de dag Muley Arxid, Roy Tafilete". "M.DC.LXX van de auteur (de heer ***) quotes een Paul Imbert, Marine Les Sables d'Olonne, een slaaf in Sale en was de eerste Europese (zeer tegen zijn wil) te hebben bereikt Timboektoe door begeleidende zijn meester, een eunuch "witte, Portugese natie" ("de alcayde Hamar "), door de woestijn. Het was populair vanwege zijn meester wist hoe je navigatie-instrumenten te gebruiken. Ik wil weten wat er met deze man, is hij gestorven in slavernij? Is het mogelijk om dezelfde lijsten die je geeft, maar voor Marokko?
BLH 02 maart 2011 om 14:14 Reageer
Er is ook de Holocaust en het martelaarschap van Negro slaaf door Joodse handelaren.
Door Roger Dommergue Polacco de Menasce, een jood in volledige meningsverschil met de judéopathie globalistische totalitair.
Wanneer de internationale zwarte gemeenschap zal ze proberen herstelbetalingen aan de joodse gemeenschap voor de enorme schade die hem is berokkend door joodse slavenhandel? Wanneer stellen we een herinnering aan deze misdaad tegen de menselijkheid om nooit te vergeten?
Onder degenen die Christoffel Columbus begeleid op zijn aankomst in Amerika, waren er vijf Joden: Luis de Torres, Marco Bernal, Alonzo de la Calle, Gabriel Sanchez. Ze haalde Columbus tot 500 Indiërs en ze te verkopen als slaven in Sevilla, Spanje vast te leggen. Joden werden verdreven uit Spanje in 1492 en Portugal in 1497. Zij vestigden zich in Nederland waar richtten zij "de Nederlandse West-Indische" (dwz Amerika).
In 1654, Jacob Barsimson was de eerste Jood om te emigreren van Nederland naar Nieuw Amsterdam (New York). Veel Joden volgde hem, vestiging aan de kust en de handel met de inboorlingen. De eerste die dit beroep en Layman praktijk was Levi die goedkope goederen geruild uit Nederland tegen waardevolle bont. Joden Nicholas Lowe en Joseph Simon nam toen deel aan deze winstgevende handel. Lowe nam het idee van de verkoop van rum naar de Indianen nietsvermoedende. In een mum van tijd de havenstad Newport waren 22 distilleerderijen. Alle behoorde tot Joden. Alcoholintoxicatie van de Indianen en moordpartijen, terwijl dronken van de eerste Europese kolonisten zijn het gevolg van de Joodse initiatief.
Newport, die lange tijd de naam "Newport Jood" werd een wereldwijd centrum van de slavenhandel met Afrika. De boten gestart vanuit Newport naar West-Afrika om hun zwarte menselijke lading vast te leggen. 128 boten die landde in Charleston slaven in handen van Joden uit Newport en Charleston. De slavenhandel was een joodse monopolie. De jood Aaron Lopez speelde een zeer belangrijke rol in deze monsterlijke handel 1726/74, controleerde hij zelf 50% van de mensenhandel in alle Amerikaanse kolonies.
In 1717 de eerste vrijmetselaarsloge werd opgericht: 90% van de leden waren joods. Twintig jaar later het King David vrijmetselaarsloge opgericht. Het was volledig joods.
Begeleiden van het schip "Abigail" de jood Aaron Lopez tot West-Afrika. In mei 1752 was hij verantwoordelijk voor 34.000 liter rum, een enorme hoeveelheid ijzers aan de handen en voeten van de zwarten, die terug zou worden gebracht als slaven. Er waren geweren, poeder, zwaarden, en overvloedige junk als achtergrond "handel". Kapitein Freedman was een Jood. Drie maanden later naderden ze het land van Afrika, waar veel agenten van Joodse instellingen, werkend in opdracht van de slavenhandelaren waren bij de hand. Dingen gebeurd zoals bij de Indianen: stamhoofden waren dronken zwarte rum en verkoop van goud, ivoor en stamleden. We hebben vaak de zwarte stammen reed door de bossen en steppen naar de kust. De reis duurde weken en vele bezweken. Zwepen voorkomen kolommen slaaf te stoppen. Werden verlaten om een vreselijke dood degenen die niet konden volgen. Bones vol de sporen. Aangekomen aan de kust, werden ze achtergelaten in hun ketens, gekeurd als vee, en bewaakt door woeste honden.
Ze schoren zijn kop en werden gemerkt met rood ijzeroxide, waardoor het mogelijk om de voortvluchtigen herkennen. Vaders, kinderen, vrouwen werden gescheiden en wanhoop een aantal verdronken door te springen in de zee zonder een bezoek binnen drie maanden was ondraaglijk. Gebrek aan ruimte, gekke scènes voor een paar vierkante centimeter, ontlasting, zwepen te kalmeren regeren. Vrouwen werden verkracht door de bemanning. De vele doden werden overboord gegooid.
Historici en Statistici schatten dat 9 miljoen van het aantal slachtoffers van deze horror Joods gebagatelliseerd. Real holocaust dat. 11 miljoen moest overleven landde in de Amerikaanse havens waar ze werden verkocht in het echt veemarkten.
De voordelen zijn aanzienlijk: voor bijvoorbeeld de jacht "Fortuna" keerde terug naar Amerika met 217 zwarten betaalde 4.300 dollar en 41.438 dollar verkocht. In de noordelijke Verenigde Staten de slavenhandel werd verboden. Joden Sandifortd Lay, Woolman en Benezet Solomon exponenten bediend, zodat het legaal werd. De Carnegie Institute of Washington heeft vele documenten waaruit blijkt dramatisch dat de overgrote slavenhandel was een joodse monopolie, waarin niet-Joden geen rol speelde. [...]
Onder de inwoners van Newport en Charleston merken we op meer dan honderd Joodse namen deel aan de slavenhandel en de exploitatie van distilleerderijen, omdat Abraham Isaac Gomez Alle, door middel van Felix de Souza en Aaron Lopez bekend als de koningen van slavenhandel ... In een artikel gepubliceerd kort voor de Zesdaagse Oorlog, heeft professor Shahak ons laten zien dat de slavenhandel tussen Europa en de Oriënt, geheel was in handen van de Joden, een andere "kleine detail ... "
Alle Joden wisten dit verschrikkelijke verkeer, deze monsterlijke misdaad. Waarom heeft de rabbijnen ze niet de daders voor de rechter gebracht? Waarom brave Joden hebben ze niet opgemaakt een felle weerstand tegen de genocide authentieke, zelf, die heeft geen last van rekenen-technische tegenstrijdigheden [als over de herziening op bas - 10 x minder! - Het aantal Joden stierven tijdens de Tweede Wereldoorlog en de technische onmogelijkheid van de massale vergassingen van mensen met Ziklon B]? Zelfs vandaag de overgrote meerderheid van de zwarten in de VS hebben de status van openbare bijstand. Maar de ellende van de zwarte massa is te wijten aan joodse slavenhandelaren van die tijd.
Afstammelingen van Joodse handelaars zijn ze schuldig, omdat we willen dat de Duitsers te zijn van een holocaust die ondervraagd? Bronfman denkt, koning van alcohol miljardair en voorvechter van een holocaust van 6 miljoen Joden, terwijl de American Jewish Year Book, vastgesteld op 3.300.000 het aantal Joden die aanwezig zijn in 1941 in bezet Europa? Wat hebben de joden met betrekking tot herstelbetalingen aan de zwarte bevolking, terwijl Duitsland heeft betaald in 2030, de som van 119 miljard 790 miljoen mark (Vermenigvuldig met 3 tot en met het equivalent in franken te hebben)!
Wat zal de Joden naar het geheugen en de betekenis van de joodse schuldgevoel tegenover zwarten te houden? Deze genocide wordt hij voortdurend worden herinnerd in het bemiddelen? Joodse politici zullen ze ooit excuses voor zwarten? Zal het leiden Joodse kinderen op het toneel of tentoonstellingen? Zullen ze maken deze verschrikkelijke genocide nooit in de vergetelheid?
Op dit moment mensen uit Azië, Latijns Amerika en Afrika zijn slachtoffer worden van mensenhandel gerund door Joden. Wat zal de Joden tegen hen? En de Palestijnen? Wie buiten de Professor Shahak, zal uit te spreken tegen het martelaarschap en onrecht opgelegd? Waar zal de herdenking en wat reparaties zullen de Joden geef het aan de Russen voor de doden in de Goelags door een stelsel, volledig door zijn joodse ideologen, financiers, politici, haar bestuurders en beulen gevangenissen en concentratiekampen, of tot bewust geregeld hongersnood als Oekraïne, waar er zes miljoen doden?
Joden zullen zij zich verontschuldigen voor de arrogantie van hun heilige boeken racistissimes: "De mensen van de HEER is de voorname mensen onder alle volken - Israël is het uitverkoren volk onder alle volken - De Heer heeft jou uitgekozen om zijn. zijn eigen volk onder alle volkeren van de aarde - alle volken die de HERE, uw God, zal u te redden, gij verslinden spelenAs en meedogenloos - Van uw zoon zult gij prinsen op de ganse aarde - Jahweh bracht Israël naar de hoofd van alle naties - De Heer, uw God, vernietigt de mensen met wie je er naar toe gaat onteigenen van hun grondgebied - De goden van andere volkeren zijn geesten, demonen en afgoden -. Om de dienaren van de afgoden moet een oorlog uitroeiing. "
Is er een soortgelijke zin van deze mystieke megalomaan-paranoïaco-racistische hele Mein Kampf? Nee! Absoluut niet.
Werk en andere bronnen:
Wie van de slaven die naar Amerika - (Liberty Bell, december 1976).
Elizabeth Donnan: Documenten Illustratief voor de geschiedenis van de slavenhandel naar Amerika.
Malcolm Cowley: Avonturen van een Afrikaanse slaaf. (1928).
Rabbi Morris A. Gutstein: Het verhaal van de Joden in Newport. (Carnegie Institute of Technology-Pittsburgh).
De geheime relatie tussen zwarten en joden gepubliceerd in 1991 door The Nation of Islam, Postbus 551, Boston MA 02119, USA.
Derville 11 maart 2011 om 17:38 Reageer
De term Holocaust is niet erg geschikt om de trans-Atlantische sub-Sahara Afrikanen te karakteriseren. Deze term verwijst in feite "de grote schaal doden van een sociale of etnische groep" in de weg van genocide, wat niet bij mijn weten het doel van mensenhandel. Echter, sommige historici als Tidiane N'Diaye in aanmerking handel in Afrika bezuiden de Sahara door de Arabisch-islamitische genocide in het bijzonder als gevolg van de castratie van gevangenen (link). Met betrekking tot de rol van de joden in de slavenhandel, ik ben niet zeker dat een "ontkenner van de Holocaust" of de "Nation of Islam" zijn zeer objectieve bronnen ... Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de teksten van de periode als Dagboek van William Snelgrave (hier verkrijgbaar), maar door het reizen al snel heb ik nog niet iets over Joden te lezen in het bijzonder.
lhddt 28 maart 2011 om 01:08 Reageer
"Roger Dommergue Polacco de Menasce" - het vereist een beetje voorzichtig. Persoonlijk heb ik niets gevonden authenticatie van de veronderstelde kerel. Als er ernstige "bewijs" .. dank u bij voorbaat, want het zou het gewicht duidelijk wat blijft verdachte in mijn ogen.
BLH 28 maart 2011 om 02:19
Er zijn aanwijzingen op de Wiki, en een video. Een klein item op deze blog. Maar dat is niet waar ik deze verwijzing. Ik ben op zoek naar.
Mallia 05 maart 2011 om 14:32 Reageer
Bedankt voor deze lijst - is er een andere lijst van de Maltese slaven in Noord-Afrika?
Derville 16 april 2011 om 15:52 Reageer
Ik ken geen specifieke lijst van de Maltese slaven, maar slaven vrijgekocht door een aantal Trinitariërs lijken oorsprong uit Malta. Bijvoorbeeld, in reizen voor de verlossing van gevangenen voor de Rijken van Algiers en Tunis in 1720, omdat het zegt:
"Pierre Angeoya Malta, leeftijd tweeënzeventig jaar, negen maanden slaaf"
http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k1048137/f191.image
Aryana 18 april 2011 om 17:26 Reageer
Uitstekende site, Derville! Deze feiten over de echte zwarte slavenhandelaars naar Amerika is leerzaam. Waarom Zwarten zijn ze een slechte zaak van de slavenhandel voor christenen want het was een Joodse monopolie? En waarom de media nooit over de Barbarijse slavernij in Afrika of de Europese slavenhandel, door de Joden, die teruggaat tot de Romeinse tijd?
Derville 18 april 2011 om 18:17 Reageer
Als je spreekt de tekst in de toelichting bij BLH, zoals ik al zei, geef ik de voorkeur eigentijdse documenten aan die veel later geschreven en het geven van een versie van het verhaal geschreven om een ideologie te passen, zij het multiculturalisme of ontkenning of een ander.
Lijsten van uw voorouders slaven van de moslims "SITAmnesty 20 april 2011 om 08:40 Reactie
[...] Bron: maitrederville.wordpress.com/2010/07/22/listes-desclaves-francais-des-barbaresques / [...]
Lijsten van uw voorouders slaven van de moslims ... "Francaisdefrance Blog van 23 april 2011 om 16:30 Reageer
[...]: Maitrederville.wordpress.com/2010/07/22/listes-desclaves-francais-des-barbaresques / Plaats een opmerking die ik aimeSoyez de eerste om dit wil [...]
Sarah Anne 16 juni 2011 om 03:35 Reageer
Derville,
Kent u de naam van een zeer jong kind het Frans, gevangen in Noord-Afrika, die aangemoedigd andere gevangenen om het geloof te houden?
Derville 16 juni 2011 om 11:59 Reageer
Misschien is het Marie-Anne's Bourk, negen jaar oud toen hij het kocht in 1720. Ze werd gevangen genomen door Barbarijse piraten tijdens een reis over zee van Frankrijk naar Spanje met zijn familie. Zijn schip, bestuurd door een aantal Turken of Moors, daarna vernield aan de kust van Noord-Afrika. Waarna het werd opnieuw gevangen genomen door de Kabylen die verkocht. U vindt het verhaal van zijn avonturen van pagina 17 tot en met pagina 46 van het volgende boek:
"Reis naar de verlossing van gevangenen van de Koninkrijken is Algiers en Tunis in 1720 door P. P. François Comelin, Filemon de la Motte en Joseph Bernard van de Orde van de Heilige Drie-eenheid "
http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k1048137/f33.image
Clotilde 19 juni 2011 om 21:43
Derville Ja, dat is ze! Heel hartelijk bedankt. Ik had gehoord over je blog, maar ik kon het niet vinden zijn naam en het artikel in kwestie. Het was een zeer moedige meisje.
Pinter 25 juli 2011 om 08:42 Reageer
Het lijkt erop dat alleen de mannelijke gevangenen werden verlost? ....
Derville 25 juli 2011 om 11:03 Reageer
De meeste gevangenen werden gevangen genomen door de bemanning van schepen Barbary, die de wanverhouding van de mannen en het belang van de havensteden zoals St. Malo, Le Havre, Rouen en Marseille uit. Vrouwen, meer zeldzame, waren ofwel van voorbijgaande aard of werden gevangen in aanvallen op de kusten. Bijvoorbeeld, de lijst van de slaven gekocht in 1720, lezen we:
Marie Antoine Gabeça, Genua, in de leeftijd zevenentwintig jaar
Gabeça Marie, zijn dochter, van Genua, in de leeftijd tien
Miss Marie-Anne's Bourk, ook van Parijs, in de leeftijd negen
Benerekot Angelique, haar dienstmaagd, Straatsburg, in de leeftijd achtentwintig jaar
Dit is een tijdelijke schip van Genua (Italië) en een bezoek aan Barcelona met haltes in Sète (Frankrijk). Dit is in Sète, dat de gravin van Bourk, haar kinderen en bedienden zeilde, aan haar man ambassadeur mee naar Spanje. U vindt er ook het verhaal van de lotgevallen van Bourk Mary Anne's hier:
http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k1048137/f33.image
Kez 27 juli 2011 om 22:07 Reageer
Er is een Derville, die werd uitgebracht in 1785.
Het is jouw familie?
Derville 28 juli 2011 om 01:12 Reageer
Voor zover Derville Master is een karakter van de menselijke komedie van Balzac, zou ik moeilijk om te weten of er een afdaling :-)
Offertes: Europa, het nazisme, de islam | Derville 14 augustus 2011 om 13:54 Reageer
[...] Overzicht van de Franse Barbarijse slaven Deze inhoud is gepubliceerd op geschiedenis, politiek, en gemarkeerd met Verschenen, Attali, Beaumarchais, Brunel, Chateaubriand, Churchill citeert, de Gaulle, Degrelle, Europa, Fillon, Flaubert, Haidari, hitler, islam, Lagarde, Malraux, het nazisme, Petain, Rivkin, Tocqueville. Zet hem in met zijn favoriete link. [...]
LD 1 september 2011 11:16 Reageer
Ik wil alleen maar de auteur van deze site dat heeft gedaan een absoluut bewonderenswaardige en voorbeeldige, een vervelende klus die weinig mensen de moed om te presteren in vol als hier het geval is had te vertellen. Dank u wel alleen voor Frankrijk en voor die mensen, anonieme martelaren, de ergste van alle martelaren.
Onze voorouders de Galliërs en andere onzin | Derville 19 september 2011 om 23:15 Reageer
[...] De lijsten van de Franse Barbarijse slaven delen: "De Liefde" dit: "Ik vind" Wees de eerste om dit bericht willen. Dit bericht is geplaatst in Geschiedenis en tagged François Des Rues, François Reynaert, de Galliërs en andere onzin. Toevoegen aan favorieten de permalink. [...]
Grimaldi 05 oktober 2011 om 06:04 Reageer
het is hier niet gemeld slaaf invallen gedaan in Corsica in dezelfde periode: ongeveer 400 per jaar, hetzelfde als in Italië en Spanje. Het is vanwege deze voortdurende invallen in 1830, de Fransen en de Engels besloot om te jagen Barbarijse zeerovers, en uiteindelijk bombarderen Algiers vervolgens bij Algerije. Conclusie: veel Algerijnen vandaag zijn Frans!
Zurk 19 februari 2012 om 13:05 Reageer
meneer, je weet dat de oude geschriften kan worden gewijzigd is een beetje zoals de kleren van de tijd in vergelijking met onze tijd, eerlijk gezegd ik ben echt verbaasd dat hij naar Europa van die tijd vandaag de dag is oprecht Ik denk niet croies het te doen ideeën
Verdere Bronnen:
http://officialelkapitan.blogspot.nl/2011/11/download-zo-zwart-als-roet.html?showComment=1322729761454#c3197849069050929624
http://prosecuted.blogspot.nl/
http://irishsavant.blogspot.ie/2010/10/tyranny-of-guilt.html?zx=8eaeaf98168a89fd
http://www.irishholocaust.org/britain%27scoverup
https://maitrederville.wordpress.com/2010/07/22/listes-desclaves-francais-des-barbaresques/
Listes d’esclaves français
D’abord
vient la shoah. Puis la traite négrière. Et puis c’est tout. Car l’ordre
mémoriel a ses priorités sur l’échelle du Mal. Et ses amnésies. Dans
les médias, les programmes scolaires et la Loi, les rôles sont
clairement définis entre victimes et coupables héréditaires, devant le tribunal de l’Histoire, et corollairement entre privilèges de discriminés positivement et devoirs
de repentis : les uns sont condamnés à payer des crimes qu’ils n’ ont
pas commis auprès d’autres qui ne les ont pas subit. Mais l’Histoire
n’est pas si manichéenne et présente des évènements ébranlant ce
verdict. Gare à celui qui ressuscite ces oublis volontaires. L’esclavage
arabo-musulman de millions d’Africains dérange (voir cette interview de Tidiane N’Diaye). Les premiers n’y sont guère à leur avantage. Les historiens osent peu en parler par crainte de suspicion de mal-pensance et d’excommunication pour délit de croc-en-jambe dans la course à la victimisation et à la repentance.
Mais il est
un esclavage encore plus enfoui dans les tréfonds de la mémoire
officielle. L’Histoire en fournit pourtant maint témoignages, comme
cette lettre à la Reine datée de 1643 intitulée Les larmes et soupirs de deux milles François esclaves dans l’enfer d’Alger en Barbarie à la Reine régente, mère de Louis XIV. Durant
les siècles que dura cet esclavage, des Français organisèrent, au péril
de leurs vies, des missions de sauvetage pour racheter la liberté de
leurs compatriotes captifs, tenant à cette occasion des sortes de listes de Schindler : des litanies de noms, de prénoms, d’âges, d’années d’asservissement, de prix de rachat. Vous n’en avez probablement jamais entendu parler. Tellement incorrectes, ces listes témoignent ligne après ligne de vérités à contre-courant des priorités mémorielles de la doxa contemporaine.
La plupart des listes qui suivent ont été rédigées par des Trinitaires, un ordre religieux fondé à Cerfroid (Picardie) en 1194 par les Français Jean de Matha et Félix de Valois. Le symbole des Trinitaires est une mosaïque datant de 1210 qui représente Jésus libérant deux captifs, un blanc et un noir. Un ordre similaire, fondé en 1218 à Barcelone par Pierre Nolasque, est celui des Mercédaires. Ces ordres dits de “rédemption des captifs” avaient pour mission de récolter des dons puis d’aller négocier le rachat des esclaves victimes de la traite arabo-musulmane et plus particulièrement les Français aux mains des Barbaresques en Afrique du Nord. Ces missions faisaient l’objet de compte-rendus dans lesquels apparaissaient les listes dont certaines sont données ci-dessous. Les liens vers les documents originaux numérisés par la BNF (bibliothèque nationale de France) sont disponibles en fin d’article, ainsi que des témoignages d’époque.
Liste d’esclaves français rachetés en 1785 à Alger par l’ordre de la Trinité
Voyage dans
les états barbaresques de Maroc, Alger, Tunis et Tripoli ;ou Lettres
d’un des Captifs qui viennent d’être rachetés, par M.M. les Chanoines
réguliers de la Sainte-Trinité, suivies d’une notice sur leur rachat et
du catalogue de leurs noms, 1785
Liste d’esclaves français rachetés en 1720 à Alger et à Tunis par l’Ordre de la Sainte Trinité
Voyage pour
la rédemption des Captifs aux Royaumes d’Alger et de Tunis fait en
1720, par les P. P. François Comelin, Philemon de La Motte et Joseph
Bernard de l’Ordre de la Sainte Trinité, dits Mathurins, 1721
Liste d’esclaves français rachetés en 1666 et 1667 à Tunis et en Alger par l’Ordre de la Trinité
Le tableau de piété envers les captifs, ou Abrégé contenant, avec plusieurs remarques, deux Relations de trois Redemptions de Captifs faites en Afrique, aux Villes et Royaumes de Tunis et d’Alger en Barbarie, ès années 1666 et 1667, par les Religieux de l’ordre de la Très-Sainte Trinité, 1668
Liste d’esclaves français rachetés entre 1662 et 1663 à Alger, Tripoli et autres villes par les Religieux de la Mercy de France
Le miroir
de la charité chrestienne, ou Relation du voyage que les Religieux de
l’Ordre de Notre-Dame de la Mercy du Royaume de France ont fait, l’année
dernière 1662, en la ville d’Alger d’où ils ont ramené environ une
centaine de Chrétiens esclaves, par l’un des Père Redempteur du même Ordre, 1663
Liste d’esclaves français rachetés en 1662 à Alger par les Pères de la Mercy du Royaume de France
Le miroir
de la charité chrestienne, ou Relation du voyage que les Religieux de
l’Ordre de Notre-Dame de la Mercy du Royaume de France ont fait, l’année
dernière 1662, en la ville d’Alger d’où ils ont ramené environ une
centaine de Chrétiens esclaves, par l’un des Père Redempteur du même Ordre, 1663
Liste d’esclaves français rachetés en 1655 en Alger par les Religieux de la Mercy de France
Le miroir
de la charité chrestienne, ou Relation du voyage que les Religieux de
l’Ordre de Notre-Dame de la Mercy du Royaume de France ont fait, l’année
dernière 1662, en la ville d’Alger d’où ils ont ramené environ une
centaine de Chrétiens esclaves, par l’un des Père Redempteur du même Ordre, 1663)
Liste d’esclaves français rachetés en 1644 à Alger par les Religieux de la Mercy de France
Le miroir
de la charité chrestienne, ou Relation du voyage que les Religieux de
l’Ordre de Notre-Dame de la Mercy du Royaume de France ont fait, l’année
dernière 1662, en la ville d’Alger d’où ils ont ramené environ une
centaine de Chrétiens esclaves, par l’un des Père Redempteur du même Ordre, 1663
Liste d’esclaves français rachetés en 1644 à Alger par les Pères de l’Ordre de Notre-Dame de la Mercy Redemption des Captifs
La vive foy et le récit fidelle de ce qui s’est passé dans le voyage de la rédemption des Captifs François, faicte en Alger par les Pères de l’Ordre de Nostre-Dame de la Mercy Rédemption des Captifs, 1645
Liste d’esclaves français captifs à Alger en 1643 et solicitant l’aide de la Reine via le P. Lucien Heraut
Les larmes et clameurs des Chrestiens françois de nation, captifs en la ville d’Alger en Barbarie, adressées à la reine régente, par le R. P. Lucien Heraut, Religieux de l’Ordre de la Trinité et Rédemption des Captifs, 1643
Liste des esclaves français rachetés en 1643 à Alger par le P. Lucien Heraut de l’Ordre de la Sainte Trinité et Rédemption des Captifs
Les larmes et clameurs des Chrestiens françois de nation, captifs en la ville d’Alger en Barbarie, adressées à la reine régente, par le R. P. Lucien Heraut, Religieux de l’Ordre de la Trinité et Rédemption des Captifs, 1643
Liste d’esclaves français datant de 1637, négociés et rachetés à Tunis par les P. Pierre Dan et Charles d’Arras de l’Ordre de la Sain te Trinité et Rédemption des Captifs
Histoire de Barbarie et de ses Corsaires, par le R. P. F. Pierre Dan, ministre et supérieur du couvent de la Sainte Trinité et Rédemption des Captifs, 1637
Trinitaire négociant le rachat de compatriotes esclaves (début 17ème sc.)
Extraits de documents d’époque
extraits de documents des 17 et 18 siècles: listes d’esclaves rachetés et témoignages
Récit du P. Pierre Dan qui, avec le P. Charles d’Arras, rachetèrent 42 esclaves à Tunis vers 1637 et les ramenèrent à Paris
Cependant, les autres Pères et moy, qui estions députez pour la Rédemption des Captifs, considérans que le sieur le Pape pourroit bien tarder longtemps, avant qu’avoir ses expéditions pour son retour en Alger, fûmes d’avis de travailler de notre côté, et de faire en sorte qu’il ne fut point dit que nous fussions venus là inutilement. Nous nous résolûmes doncque en l’attendant, avec le consentement de notre Reverendissime Pere General, d’employer une partie de nos deniers à Tunis, pour la délivrance de quelques François que nous sçavions y estre Captifs, et de garder l’autre pour Alger quand nous y retournerions, et que sa Majesté en auroit donné l’ordre. En effet, les R.R. Peres que j’ay nommez cy-devant, ensemble le R. Pere Charles d’Arras et moy, travaillâmes si bien à cette affaire pour en avoir le succez, qu’il plût à Dieu nous le donner tel que nous le desirions. Car trois mois apres il nous fit tant de grace, que de la Ville de Tunis nous racheptâmes quarante et deux François esclaves. Le plus considérable d’entre eux estoit natif de Rouen, et se nommoit Noël Dubois, âgé de soixante douze ans. Il en avoit trente et uns qu’il trempoit dans cette misère, ayant été captif à Constantinople vingt et neuf ans, et deux à tunis. Parmy tous ceux-cy nous en trouvâmes un autre, qui par une merveille bien étrange ne fut esclave que cinq jours, et ne vid jamais la Barbarie, quoi qu’il y eust demeuré tout ce temps là. Il s’appelloit Sebastien Lombar, natif de Marseille, et n’estoit âgé que d’environ dix-sept ans.[après retour à Paris en passant par Marseille] De là nous retournnâmes à notre Convent, où après que nous eûmes confessé et communié ces pauvres Captifs, que nous invitâmes à remercier Dieu de la grâce qu’il leur avait faite de les délivrer de l’esclavage des Turcs, nous donnâmes des habits à ceux qui en avoient besoin, et autant d’argent qu’il leur en falloit pour s’en retourner en leur païs.dans Histoire de Barbarie et de ses Corsaires, par le R. P. F. Pierre Dan, ministre et supérieur du couvent de la Sainte Trinité et Rédemption des Captifs, 1637, pages 62 et 67
Lettre à la Reine régente (Anne d’Autriche, reine de France de 1615 à 1643 et mère de Louis XIV) de P. Lucien Heraut qui rentre en France en 1643 avec 50 esclaves français rachetés et qui l’interpèle sur le sort de milliers d’esclaves toujours captifs
…le bon-heur de recevoir une œillade de votre Majesté. J’en ay fait, Madame, l’expérience ces jours passés, lorsque revenant de Barbarie avec cinquante Captifs racheptez des mains des Infidelles par l’ordre du defunt Roy, votre tres-cher et honnorée espoux, j’eu en rencontre vostre Majesté en la rue Saint Antoine qui alloit au Monastere Sainte Marie, laquelle tesmoigna par ces regards pleins de douceurs et de compassion la joye qu’elle avoit de voir les mebres de jesus Christ racheptez de la cruauté et tyrannie des Barbares.… les justes prières de plus de deux milles François qui sont restés dans les prisons d’Alger, de tout sexe, de tout age et condition : parmy les souffrances, qui ont beaucoup de rapport avec celles d’Enfer, ou le danger où ils sont de s’y plonger pour jamais, reniant nostre sainte Foy à force de tourmens, comme il se voit tous les jours. Ce que n’ayans peu pour lors representer à vostre Majesté, je le fais maintenant par cette humble requete, en suite de laquelle, j’ai mis le traité advantageux que j’ay fait avec le Bascha dudit Alger, et les noms d’une partie de vos sujets, qui y sont pour le present Esclaves en ladite ville, et desquels j’ay peu avoir connoissance avec une plainte d’iceux, qu’ils addressent aux pieds de votre clemence et Royalle bonté, qu’elle daignera regarder, s’il luy plaist, d’un œil favorable et compatir aux miseres de ces pauvres infortunés, et principalement la necessité de mon compagnon Religieux qui y est deumeré en hostage, et est en danger d’estre brulé tout vif, (selon la coustume ordinaire) si l’année qui achevera au mois de Juin prochaine, il n’est délivré…De vostre tres humble tres obeissant et tres fidel sujet, P. Lucien Heraultdans Les larmes et clameurs des Chrestiens françois de nation, captifs en la ville d’Alger en Barbarie, adressées à la reine régente, par le R. P. Lucien Heraut, Religieux de l’Ordre de la Trinité et Rédemption des Captifs, 1643
Lettre de deux milles esclaves français toujours captifs et sollicitant l’aide de la Reine via le P. Lucien Heraut
…ainsi qu’il arrive ordinairement aux vassaux de vostre Majesté, qui croupissent miserablement dans l’horrible esclavage des cruels ennemis du nom Chretien. Cette mesme necessité addresse aux pieds de sa clemence et Royalle bonté, les larmes et soupirs de plus de deux milles François de nation Esclaves en la seule ville d’Alger en Barbarie, ou ses montagnes voisines, à l’endroit desquels s’exerce les plus grandes cruautés que l’esprit humain puisse excogiter, et les seuls esprit infernaux inventer.Ce n’est pas, Madame, une simple exaggeration, mais une verité trop conneue, non seulement de ceux qui ont traversé les mers, et mouillé l’ancre avec quelque bonheur dans cette terre barbare de nos cruels ennemis, mais encore beaucoup mieux de ceux, qui par malheur sont tombés dans les griffes de ces Monstres Affricains, et qui ont ressenty, comme nous, leur infernalle cruauté, pendant le long sejour d’une dure captivité, les rigueurs de laquelle nous experimentons de jour en jour par des nouveaux tourments: la faim, le soif, le froid, le fer, et les gibets, ont esté autrefois les instruments des plus cruels et dénaturés bourreaux du monde contre les premiers Chretiens, mais il est certain que les Turcs et Barbares encherissent aujourd’hui par-dessus tout cela, inventans journellement de nouveaux tourments, contre ceux qui persistent courageusement en la confession de nostre saincte Religion, ou qu’ils veulent miserablement prostituer, notamment à l’endroit de la jeunesse, captive de l’un et l’autre sexe, afin de la corrompre à porter à des pechés si horribles et infames, qu’ils n’ont point de nom, et qui ne se commettent que parmys ces monstres et furies infernales et ceux qui resistent à leurs brutales passions, sont écorchez et dechirez à coup de bastons, les pendants tous nuds à un plancher par les pieds, leur arrachant les ongles des doigts, brullant la plante des pieds avec des flambeaux ardents, en sorte que bien souvent ils meurent en ce tourment. Aux autres plus agés ils font porter des chaisne de plus de cent livres de poids, lesquelles ils traisnent miserablement partout où ils sont contrains d’aller, et ce pesant fardeau est d’ordinaire pour les riches de qui ils esperent une bonne rançon, et apres tout cela si l’on vient à manquer au moindre coup de siflet ou au moindre signal qu’ils font, pour executer leurs commandements, nous sommes pour l’ordinaire bastonnez sur la plante des pieds, qui est une peine intollerable, et si grande, qu’il y en a bien souvent qui en meurent, et lors qu’ils ont condamné une personne à six cent coups de bastons, s’il vient à mourir auparavant que ce nombre soit achevé, ils ne laissent pas de continuer ce qui reste sur le corps mort.Les empalements son ordinaires, et le crucifiment se pratique encore parmy ces maudits barbares, en cette sorte ils attachent le pauvre patient sur une manière d’echelle, et lui clouent les deux pieds, et les deux mains à icelle, puis après ils dressent ladite Eschelle contre une muraille en quelque place publique, où aux portes et entrées des villes pour la plus grande confusion du nom Chretien, et demeurent aussi quelque fois trois ou quatre jours à languir sans qu’il soit permis à aucun de leur donner soulagement.D’autres sont écorchez tous vifs, et quantitez de bruslez à petit feu, specialement ceux qui blasphement ou mesprisent leur faux Prophete Mahomet, et à la moindre accusation et sans autre forme de procez, sont trainez à ce rigoureux supplice, et là attachez tout nuds avec une chaine à un poteau, et un feu lent tout autour rangé en rond, de vingt cinq pieds ou environ de diametre, afin de faire rostir à loisir, et cependant leur servir de passe temps, d’autres sont accrochez aux tours ou portes des villes, à des pointes de fer, où bien souvent ils languissent fort long temps.Nous voions souvent de nos compatriots mourir de faim entre quatre murailles, et dans des trous qu’ils font en terre, où ils les mettent tout vif, et perissent ainsi miserablement. Depuis peu s’est pratiqué un genre de tourment nouveau à l’endroit d’un jeune homme de l’Archevesché de Rouen pour le contraindre a quitter Dieu et nostre saincte Religion, pour laquelle il fut enchaisné avec un cheval dans la campagne, l’espace de vingt-cinq jours, à la merci du froid et du chaud et quantitez d’autres incommoditez, lesquelles ne pouvant plus supporter fit banqueroute à notre saincte loy.Mille pareilles cruautez font apostasier bien souvent les plus courageux, et mesme les plus doctes et sçavants : ainsi qu’il arriva au commencement de cette presente année en la personne d’un Père Jacobin d’Espagne, lequel retenu Captif, et ne pouvant supporter tant de miseres, fit profession de la loy de Mahomet, en laquelle il demeura environ six mois, pendant lesquels il fut combattu d’une infinité de remors et regrets de cette infame apostasie, avec laquelle il avoit scandalisez plus de trente mille Chrestiens esclaves de toutes nations, et réjouy infiniment les Turcs et Mahometans, notamment les miserables renegats, qui sont en grand nombre en ce maudit enfer d’Alger, enfin apres tant de confusion qu’il recevoit de tous costez specialement de sa propre conscience, contre laquelle il avoit peché, et delaissé la vraie Religion, seulement pour se delivrer de tant de tourments, il se resolu à estre brullé tout vif, qui est le supplice ordinaire de ceux qui renoncent à Mahomet, et alla trouver le Mouffety, qui est le grand Prestre, et lui dit hardiment que sa Religion était fausse, et qu’il avoit mille regrets de l’avoir professée, au mespris de la Religion Chretienne, pour laquelle il estoit prest de mourir et d’exposer mille vies pour icelle, en apres il alla trouver le Bascha, et luy en dit autant, jetta par terre son Caffetan et son Turban, lui donnant un piastre pour acheter du bois à le brusler, en suite deqoy il fut jetté en une prison obscure et infame, où durant trois jours il ne fit que pleurer sa faute, demandant à Dieu la grace de pouvoir mourir en icelle.Le Bascha voiant qu’il continuoit en sa resolution, le fit conduire au supplice, où il alloi joyeusement, portant une couronne d’étouppe en forme de Thiare sur la teste, et une Croix de bois au dessus, et ainsi chargé d’opprobres et injures, tant des Turcs que des Mores, et même des Renegats, qui le sollicitoient avec leur maudite Religion, il fut rosty à petit feu un peu hors de la ville près le Cimitiere des Chrestiens, lesquels peu apres allerent soigneusement rechercher les sainctes reliques et ossements, et trouverent la pluspart de son coprs entier que le feu avoit epargné, et le cacherent dans un tonneau et quelque temps apres l’apporterent dans la ville secrettement, où nous l’honnorons comme un vray Martyr. Et en effect, Madame, nous pouvons dire asseurément qu’il fait beaucoup de miracles, et que nous recevons une grande consolation de ses sainctes reliques.Nous n’aurions jamais fait, et nous serions trop importuns envers votre Majesté, de raconter icy toute les miseres et calamitez que nous souffrons : il suffit de dire que nous sommes icy traittez comme de pauvres bestes, vendus et revendus aux places publiques à la volonté de ces inhumains, lesquels puis apres nous traittent comme des chiens, prodiguans nostre vie, et nous l’ostans, lors que bon leur semble, et en un mot ils croyent gaigner des indulgences et rendre de grands sacrifices à Mahomet, quand ils tourments et affligent quelques Chrestiens.Tout cecy, Madame, est plus que suffisant pour émouvoir la tendresse de vos affections royales envers vos pauvres subjets captifs desquels les douleurs sont sans nombre, et la mort continuelle dans l’ennuy d’une si douleureuse vie. Et ce qui est pire, et au-delà de tout ce qui se peut dire et exprimer, est que nous sommes dans le danger éminent de défaillir de la Foy, et perdre l’ame apres le corps, le salut apres la liberté, sous l’impatience de la charge si pesante de tant d’oppressions, qui s’exercent journellement en nos personnes, sans aucune consideration de sexe ny de condition, de vieil ou du jeune, du fort ou du foible : au contraire celuy qui paroist delicat, est reputé pour riche, et par consequent plus mal traitté, afin de l’obliger à une rançon excessive, par lui ou par les siens, ou par ceux que le Ciel inspire aux actions de pieté et charité, esquelles vostre Majesté s’exerce journellement, ce qui nous fait esprerer, en bref la liberté si chere que nous implorons sans cesse, jettant continuellement des soupirs au Ciel afin d’impetrer les graces favorables pour la conservation de vostre Majesté, et de nostre Roy son cher fils, destiné de Dieu pour subjuguer cette nation autant perfide que cruelle, y faisant renaistre la vraye Religion au grand souhait de tous les Catholiques, notamment de ceux qui languissent dans ce miserable enfer d’Alger, une partie desquels ont signé cette requeste en qualité, Madame,de vos tres humbles, tres obeyssants, tres fidels serviteurs et vassaux les plus miserables de la terre, desquels les noms suivent selon les Dioceses et Provinces de votre Royaume.dans Les larmes et clameurs des Chrestiens françois de nation, captifs en la ville d’Alger en Barbarie, adressées à la reine régente, par le R. P. Lucien Heraut, Religieux de l’Ordre de la Trinité et Rédemption des Captifs, 1643
Remerciements et nouvelle sollicitation adressés à de généreux Seigneurs Bretons en 1644 pour le rachat d’esclaves
A nos Seigneurs des Etats de la province de Bretagne,Les Pères Religieux de Notre Dame de la Mercy institués pour la Redemption des Captifs, qui se presenterent à vous aux Estats derniers en ma Personne, comme leur Procureur general, m’ont chargé de vous les représenter encore icy, avec leurs tres humbles Remerciements de la Promesse que vous leur fistes d’avoir égard à leur Requeste…Nos Pères [..] vous conjurent par les entrailles de Sa misericorde et la gloire de Son Christ, d’avoir compassion des Captifs qui languissent Esclaves entre les mains des ennemis de Son Nom. Les vingt huit naturels de vostre Province que vous trouverez compris en cette liste vous y conjurent pour ceux qu’ils y ont laissé. Notre Religieux qui y est demeuré en gage pour le reste des sommes de leur Redemption attend votre secours, et peut estre plus de cinq cent ames, que les miseres de leurs Esclavage mettent aussi bien en peril de la foy que de leurs vies, beniront vos liberalitez. [..]de vostre tres humble, tres obeissant et tres fidele serviteur, F. Edmond Egreville, Religieux de la Mercydans La vive foy et le récit fidelle de ce qui s’est passé dans le voyage de la rédemption des Captifs François, faicte en Alger par les Pères de l’Ordre de Nostre-Dame de la Mercy Rédemption des Captifs, 1645
Liens vers les documents originaux
- Histoire de Barbarie et de ses Corsaires, par le R. P. F. Pierre Dan, ministre et supérieur du couvent de la Sai nte Trinité et Rédemption des Captifs, 1637
- Les larmes et clameurs des Chrestiens françois de nation, captifs en la ville d’Alger en Barbarie, adressées à la reine régente, par le R. P. Lucien Heraut, Religieux de l’Ordre de la Trinité et Rédemption des Captifs, 1643
- La vive foy et le récit fidelle de ce qui s’est passé dans le voyage de la rédemption des Captifs François, faicte en Alger par les Pères de l’Ordre de Nostre-Dame de la Mercy Rédemption des Captifs, 1645
- Le miroir de la charité chrestienne, ou Relation du voyage que les Religieux de l’Ordre de Notre-Dame de la Mercy du Royaume de France ont fait, l’année dernière 1662, en la ville d’Alger d’où ils ont ramené environ une centaine de Chrétiens esclaves, par l’un des Père Redempteur du même Ordre, 1663
- Le tableau de piété envers les captifs, ou Abrégé contenant, avec plusieurs remarques, deux Relations de trois Redemptions de Captifs faites en Afrique, aux Villes et Royaumes de Tunis et d’Alger en Barbarie, ès années 1666 et 1667, par les Religieux de l’ordre de la Très-Sainte Trinité, 1668
- Voyage pour la rédemption des Captifs aux Royaumes d’Alger et de Tunis fait en 1720 par les P. P. François Comelin, Philemon de La Motte et Joseph Bernard de l’Ordre de la Sainte Trinité, dits Mathurins, 1721
- Voyage dans les états barbaresques de Maroc, Alger, Tunis et Tripoli ;ou Lettres d’un des Captifs qui viennent d’être rachetés par M.M. les Chanoines réguliers de la Sainte-Trinité, suivies d’une notice sur leur rachat et du catalogue de leurs noms, 1785
Etudes contemporaines
Sujet tabou en France, il faut se tourner vers les chercheurs étrangers. Voir par exemple les travaux de G. Weiss du département d’histoire de l’université Case Western aux Etats-Unis dont voici un article récent : Imagining Europe through Barbary Captivity
Par Roger Dommergue Polacco de Ménasce, un Juif en désaccord absolu avec la judéopathie mondialiste totalitaire.
Quand la communauté noire internationale va-t-elle demander des réparations à la communauté juive pour l’immense préjudice que lui a causé le commerce juif des esclaves? Quand dressera-t-on un monument commémoratif de ce crime de lèse-humanité à ne jamais oublier?
Parmi ceux qui accompagnaient Christophe Colomb à son arrivée en Amérique, il y avait cinq juifs: Luis de Torres, Marco, Bernal, Alonzo de la Calle, Gabriel Sanchez. Ils persuadèrent Colomb de capturer 500 Indiens et de les vendre comme esclaves à Séville en Espagne. Les juifs furent chassés d’Espagne en 1492 et du Portugal en 1497. Ils s’installèrent aux Pays-Bas où ils fondèrent «la Compagnie hollandaise des Indes Occidentales» (c’est à dire l’Amérique).
En 1654, Jacob Barsimson fut le premier juif à émigrer de Hollande vers New Amsterdam (New York). De nombreux juifs le suivirent, s’établissant sur la côte et commerçant avec les autochtones. Le premier à exercer ainsi ce métier fut Layman Lévi qui échangeait des pacotilles venues de Hollande contre de précieuses fourrures. Les juifs Nicholas Lowe et Joseph Simon prirent alors part à ce fructueux commerce. Lowe eut l’idée de vendre du rhum aux Indiens sans méfiance. En un rien de temps la ville portuaire de Newport comptait 22 distilleries. Toutes appartenaient à des juifs. L’intoxication alcoolique des Indiens et les massacres perpétrés en état d’ivresse sur les premiers colons européens sont dus à cette initiative juive.
Newport, qu’on appela longtemps «Newport juif», devint un centre mondial du trafic d’esclaves avec l’Afrique. Les bateaux partaient de Newport vers l’Afrique Occidentale pour y capturer leur cargaison humaine noire. 128 bateaux qui débarquaient des esclaves à Charleston appartenaient à des Juifs de Newport et de Charleston. La traite des esclaves était un monopole juif. Le juif Aaron Lopez joua un rôle très important dans ce monstrueux commerce de 1726 à 1774, il contrôla personnellement 50% de la traite de ces êtres humains dans toutes les colonies américaines.
En 1717 la première loge maçonnique fut fondée: 90% des membres en étaient juifs. Vingt ans plus tard la loge maçonnique King David fut fondée. Elle était entièrement juive.
Accompagnons le bateau «Abigaïl» du juif Aaron Lopez jusqu’en Afrique Occidentale. En mai 1752, il fut chargé de 34.000 litres de rhum, d’une énorme quantité de fers à mettre aux mains et aux pieds des Noirs qui seraient ramenés comme esclaves. Il y avait aussi pistolets, poudre, sabres, et une abondante camelote, comme fond de «commerce». Le capitaine Freedman était un juif. Trois mois plus tard ils abordaient la terre d’Afrique où de nombreux agents d’établissements juifs, travaillaient pour le compte des trafiquants d’esclaves, étaient sur place. Les choses se passèrent comme avec les Indiens: les chefs des tribus noirs étaient saoulés au rhum et vendaient or, ivoire et membres de la tribu. Souvent on menait les tribus noires à travers forêts et steppes jusqu’à la côte. Le trajet durait des semaines et beaucoup succombaient. Les cravaches empêchaient les colonnes d’esclaves de s’arrêter. On abandonnait à une mort affreuse ceux qui ne pouvaient suivre. Des ossements jonchaient les pistes. Arrivés à la côte, ils étaient laissés dans leurs fers, inspectés comme du bétail, et gardés par des chiens féroces.
On leur rasait le crâne et on les marquait au fer rouge, ce qui permettait de reconnaître les fugitifs. Pères, enfants, femmes étaient séparés et de désespoir certains se noyaient en se jetant à la mer. Un voyage sans espace de trois mois était atroce. Manque de place, scènes de folie pour quelques centimètres carrés, matière fécale, fouets pour faire régner le calme. Les femmes étaient violées par l’équipage. Les nombreux morts étaient jetés par-dessus bord.
Historiens et statisticiens évaluent à 9 millions le nombre des victimes de cette horreur juive banalisée. Véritable holocauste celui-là. 11 millions ont dû survivre débarqués dans les ports américains où ils furent vendus dans de véritables marchés à bestiaux.
Les bénéfices furent considérables: par exemple le voilier «la Fortuna» revint en Amérique avec 217 Noirs payés 4300 dollars et revendus 41.438 dollars. Dans le nord des États-Unis le trafic d’esclaves était interdit. Les juifs Sandifortd Lay, Woolman, Solomon et Benezet oeuvrèrent afin qu’il devînt légal. L’institut Carnégie de Washington possède de nombreux documents qui prouvent de façon radicale que le vaste trafic d’esclaves fut un monopole juif, sur lequel les non-juifs n’avaient aucune participation. [...]
Parmi les habitants de Newport et de Charleston nous relevons plus de cent noms juifs participant au trafic d’esclaves et à l’exploitation des distilleries, depuis Isaac Gomez à Abraham All, en passant par Felix de Souza et Aaron Lopez connus comme les rois du trafic d’esclaves… Dans un article publié peu avant la guerre des six jours, le Professeur Shahak nous a montré que le trafic d’esclaves entre l’Europe et l’Orient, était entièrement entre les mains des juifs, autre «petit détail …»
Tous les Juifs connaissaient cet horrible trafic, ce crime monstrueux. Pourquoi les rabbins n’ont-ils pas déféré les auteurs devant un tribunal? Pourquoi les honnêtes petits juifs n’ont-ils pas opposé une âpre résistance à ce génocide authentique, lui, et qui ne souffre pas de contradictions arithmético-techniques [comme au sujet de la révision à la basse – 10 x moins ! - du nombre des Juifs morts durant la Deuxième Guerre mondiale et l’impossibilité technique des gazages massifs d’êtres humains avec du Ziklon B !] ? Aujourd’hui encore l’immense majorité des Noirs aux U.S.A ont le statut social d’assisté. Or cette misère de la masse noire est due aux trafiquants juifs d’esclaves de l’époque.
Les descendants des trafiquants juifs sont-ils coupables, comme on veut que les Allemands le soient d’un holocauste plus que remis en question? Qu’en pense Bronfman, roi de l’alcool et chantre milliardaire d’un holocauste de 6 millions de juifs, alors que l’American Jewish year book, fixe à 3.300.000 le nombre de juifs présents en 1941 en Europe occupée? Qu’ont fait les juifs en matière de réparations envers la population noire alors que l’Allemagne aura versé en 2030, la somme de 119 milliards 790 millions de marks (Multiplier par 3 pour avoir l’équivalent en francs) !!!
Que vont faire les Juifs pour entretenir la mémoire et le sentiment de culpabilité juive envers les Noirs? Ce génocide va-t-il être rappelé sans cesse dans les médiats? Les politiciens juifs vont-ils sans cesse demander pardon aux Noirs? Va-t-on conduire les enfants juifs sur les lieux du crime ou à des expositions? Vont-ils faire en sorte que cet horrible génocide ne tombe jamais dans l’oubli?
Actuellement des êtres humains en provenance d’Asie, d’Amérique Latine et d’Afrique sont l’objet de trafics menés par des juifs. Que vont faire les juifs à leur égard? Et les Palestiniens? Qui en dehors du professeur Shahak, va s’élever contre le martyre et l’injustice qui leur est imposé? Où sera le monument commémoratif et quelles réparations les juifs vont-il accorder aux Russes pour ceux massacrés dans des Goulags par un régime entièrement juifs par ses idéologues, ses financiers, ses politiciens, ses administrateurs et ses bourreaux carcéraux et concentrationnaires, ou réduits à des famines volontairement agencées comme en Ukraine où il y eut six millions de morts?
Les juifs vont-ils demander pardon pour l’outrecuidance de leurs livres saints racistissimes: «Le peuple de Yahwé est le peuple distingué parmi tous les peuples.- Israël est le peuple élu entre toutes les nations – Le Seigneur t’a choisi pour être son peuple à lui parmi tous les peuples de la terre – Tous les peuples que le Seigneur ton Dieu te livre, tu les dévoreras et les regarderas sans pitié – De tes fils tu feras des princes par toute la terre – Yahwé a mis Israël à la tête de toutes les nations – Le Seigneur ton Dieu exterminera les peuples chez qui tu te rends pour les déposséder de leur territoire – Les Dieux des autres peuples sont des fantômes, des idoles et des démons.- Aux serviteurs des idoles il faut faire une guerre d’extermination.»
Y a-t-il une phrase analogue de ce type mystico-mégalo-paranoïaco-raciste dans tout Mein Kampf? Non! Absolument pas.
Autres sources et travaux:
Who brought the slaves to America?-(Liberty Bell, decembre 1976).
Elisabeth Donnan: Documents illustrative of the History of the slave trade to America.
Malcom Cowley: Adventures of an African slave. (1928).
Rabbi Morris A. Gutstein: The Story of the Jews in Newport. (Carnegie Institute of Technology-Pittsburgh).
The Secret Relationship Between Blacks and Jews publié en 1991 par The Nation of Islam, PO Box 551, Boston MA 02119, USA.
“Pierre Angeoya de Malte, âgé de soixante douze ans, esclave neuf mois”
http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k1048137/f191.image
Connaissez vous le nom d’une très jeune enfant française, captive en Afrique du Nord, qui encourageait les autres captifs à garder la foi ?
“Voyage pour la rédemption des Captifs aux Royaumes d’Alger et de Tunis fait en 1720 par les P. P. François Comelin, Philemon de La Motte et Joseph Bernard de l’Ordre de la Sainte Trinité”
http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k1048137/f33.image
Marie Antoine Gabeça, de Gênes, âgée de vingt-sept ans
Marie Gabeça, sa fille, de Gênes, âgée de dix ans
Mademoiselle Marie-Anne du Bourk, aussi de Paris, âgée de neuf ans
Angelique Benerekot, sa femme de chambre, de Strasbourg, âgée de vingt huit ans
Il s’agit de passagères d’un navire de Gêne (Italie) se rendant à Barcelone et ayant fait escale à Sète (France). C’est à Sète que s’embarquèrent la Comtesse du Bourk, ses enfants et des domestiques, pour rejoindre son mari ambassadeur en Espagne. Vous trouverez d’ailleurs le récit des mésaventures de Marie-Anne du Bourk ici:
http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k1048137/f33.image
C’est de ta famille ?